navbar


søndag den 7. februar 2010

CD-kort

Dagens kreation er lavet med STORE overvejelser og megen omtanke. Jeg har nemlig længe skullet igang med projektet... men har hele tiden skubbet det foran mig... I september var vi til begravelse i min mands familie. Hans faster døde, alt for ung, som følge af sygdom. Vi var alle meget berørte, og jeg lovede familien, at videresende de billeder jeg tog i kirken...

Julen kom med hastige skridt... og op til højtiden, havde jeg ikke lyst til at sende dem. Julen er en højtid med familie og nærhed... og det er svært nok at komme igennem den første jul i forvejen.. og jeg syntes ikke, at man havde behov for at gennemleve den, med en samling begravelsesbilleder i hånden...

Desværre sov Farmor så ind, i midten af januar... og endnu en begravelse kom... Heldigvis kunne hun se tilbage på et langt og indholdsrigt liv... og så er det ligesom lidt nemmere at acceptere... Ikke desto mindre, så havde jeg nu endnu flere billeder at sende... Og jeg synes ligesom, at de skulle afleveres stilfuldt og med blot en snert af den ynde, som de to kvinder besad i livet. Jeg har derfor grublet og overvejet - indtil jeg kom frem til dagens kreation.... Et kort, med plads til cd'en med billeder, som kunne stå og pryde, indtil man er klar til at se på indholdet.

Løsningen blev derfor et Staffelikort (Easel card), kreeret med en lomme til CD'en. Fronten er prydet med en kolibri, og smukke sarte blomster - elementer de begge ville have værdsat. Overordnet har jeg stræbt efter at gøre det elegant... om det er lykkedes, må du vurdere :o)

Til kortet er brugt:
karton fra Bazzill
Martha Stewart Edge Punch - Arch Lattice
Satinbånd, glitterlim og hjerter fra Panduro
Wedding Pearl Brads fra K & Company
Retro Flower Punch fra EK Success
Mega Fern Punch fra Punch Bunch
Clipart fra Carolyn Shores Wright

....Og her er et par detaljer tæt på....:

Om elegant er et begreb som dækker kreationen, vil jeg lade dig vurdere... Du er hjertens velkommen til at efterlade en kommentar med din mening. :o)

Håber du får en fantastisk Weekend

Knus
...Engel...

10 kommentarer:

Jayne sagde ...

Hej Engel
Først må jeg kondolere... altid trist med dødsfald i familien og især når man syntes det er alt alt for tidligt... MEEEENN hvor har du lavet et fantastisk smukt kort... Uanset om indholdet på CD en er en trist begivenhed, så bliver den jo smuk når den er pakket ind på den måde :-) Men som altid så er det du laver jo PERFEKT, der må være gemt en lille perfektionist i dig :-) Og tusind tak for Awarden.. blev helt Paf,,, og super glad også for de smukke ord du har skrevet.. Håber jeg onsdag på min fridag kan nå og få lavet en opfølgning på den..
Dejlig dag til dig..

knus Jayne

Charlie sagde ...

Det har du bestemt klaret på den bedst tænkelige måde. Det er en virkelig smuk og gennemført indpakning, som kun kan gøre dem glade. Klap dig selv på skulderen min ven - det er perfekt lavet.

Charlotte Ravn sagde ...

Jeg synes det en meget smuk indpakning til cd'en med billeder af et kært og savnet familemedlem!

Stine66 sagde ...

Du er bare ikke en der gør noget halvt , hvad Heidi ? kors hvor er det flot !

rhh sagde ...

det er et rigtig flot kort du har lavet, det passer fint uden at være "for meget"

troll13 sagde ...

Meget smuk "indpakning" til en CD.
En virkelig smuk måde at give billederne videre på, selvom det er i en trist anledning.

Karina Beck sagde ...

Jeg synes at det er meget smukt og elegant. Dejlig måde at modtage en cd på.

Lone sagde ...

Hvor er det bare en smuk måde at give nogle "svære" billeder væk på. Super flot Heidi

Eva (Fister) sagde ...

Jeg synes, dit projekt er lykkedes til kryds og slange (eller hvad det hedder). Og billedet med kolobrien er meget drømmeagtigt og får en til at tænke på en anden verden, hvor der er stille og smukt. Rigtig flot.

Gitte sagde ...

Jeg har flere gange været inde og kigge på dette CD-kort. Jeg synes det er fantastisk smukt og som alt hvad du laver - meget gennemført. Det er en smuk gave med varme tanker bag.
Så vil jeg også lige sige tusind tak for din award. Det varmer meget - Jeg har bestemt ikke glemt den, men det kniber med at lige få sat mig ned og skrevet nogle ting om mig selv. Men jeg skal nok få "taget mig sammen"