navbar


søndag den 17. marts 2013

Sally...

Jeg er her stadig og jeg har ikke noget scrap at vise dig i dag.... Dagene forsvinder lige så stille - og jeg havde indstillet mig på den varslede snestorm i dag. I stedet skinner solen en smule udenfor, og det blæser koldt... men der er ingen sne eller storm i sigte...
 
Der har ikke været meget tid til kreative ting på det seneste. Jeg har været så privilegeret, at jeg har kunnet gå igang med en projektleder uddannelse via mit arbejde... hvilket betyder nogle lange kursusdage hver anden uge... Det er spændende... men også energikrævende.. og med en del forberedelse som så snupper de timer, jeg har til at være kreativ...
 
Og så har jeg fået et sindsygt godt råd med på vejen, som jeg prøver at udfordre mig selv til at følge. Det handler om, at når man ved, at jobbet kræver for meget af en, så skal man lokalisere noget, som umiddelbart giver energi, og tillader en at koble fra samtidigt... Og jeg har genopdaget, at jeg opnår dette, når jeg står med fingrene i dej... hvilket familien bestemt ikke har noget imod.
 
Så igår aftes tilbragte jeg 10 minutter i køkkenet, med at bikse en dej sammen, og smække den i køleskabet - og her til morgen kunne jeg rigtig overskudsagtigt, og på forbløffende kort tid, arrangere en portion boller til ovnen, og 20 minutter senere duftede hele hytten af overskud og hjemlig hygge - og jeg fik en energiindsprøjtning af rang - hvilket jo er herligt... Lige nu er ovnen atter igang, for jeg har planlagt at lave en langtidsstegt flæskesteg, som allerede er igang - fandt tanken enormt hyggelig igår, da metrologerne varslede landsdækkende snestorm.
 
En anden ting som giver mig et boost, er mad som tager tid... I virkeligheden anser jeg det for en luksus, at man i 2013 kan bruge tid på at langtidsstege og indtage simremad, som oser af omsorg og hygge. Enormt selvmodsigende i en travl hverdag... så da jeg fik besked om, at jeg skulle videreuddannes, ja så købte jeg mig selv en gave (som jeg har ønsket mig i flere år)... og nu skal du få lov til at møde Sally...:
Sally er min nyindkøbte Slow Cooker. En slow Cooker er en elektrisk gryde, som kan forprogrammeres til at stå og simre, mens du er på job. Om morgenen forbereder man tingene, hælder ingredienserne i gryden, og fortæller Sally, at man gerne vil have retten færdig om 8 timer... Så står hun og sørger for duften af omsorg og overskud i hjemmet, til man kommer hjem... Og når tiden er gået, er hun så klog, at hun selv slår over på, at holde retten varm i op til to timer... Hun er en fantastisk oplevelse, og til stor aflastning og glæde...! Hun har allerede sørget godt for os med eksempelvis Chiligryde, og Pulled Chicken Sandwiches.
 
Og desuden bruger jeg lidt tid på at omforme den nye bolig, fra blot at være en bolig, til at blive et hjem... et rigtig hjem med hygge og tryghed - og rekreation når man træder ind af døren. Og da jeg trives rigtig dårlig i hvide, sterile omgivelser, ja så har jeg svinget malerrullen af flere omgange... da en nyistandsat lejlighed jo i disse dage leveres helt hvid som standard. I den nærmeste fremtid skal du få lov til at få et kig indenfor... måske du vil have et kig i mit lyseblå køkken? Jep... jeg har overrasket mig selv (Totalt...!), og gået med til at male køkkenet lyseblåt... Det havde jeg aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig... men nu er det altså sket... Og jeg tror egentlig at det fungerer fint med mig, selv om jeg elsker og foretrækker udvalgte grønne nuancer, og beige...
 
Men hvordan går det i grunden hjemme hos dig? Har du det godt, og trives du og dine nærmeste? Hvad gør du for dig selv, for mentalt at overleve på travle dage? Og har du evt. et råd du vil dele? Jeg ser i hvert fald frem til dit besøg - og et genbesøg med kaffe i koppen og inspiration i sigte.
 
Kram
...Engel...
 
 
 

2 kommentarer:

Thanni sagde ...

Dejligt at høre lidt nyt fra dig igen :)
Sikke et godt råd du har fået - og umiddelbart lyder det jo fuldstændig logisk, og så er det jo bare med at finde lige præcis dét der virker for én selv, og kan give et energi boost
Tillykke med Sally - hun lyder som et super bekendtskab ;)
...og det er jo helt vildt så mange opskrifter man kan finde til sådan en slow cooker (har jeg konstateret bl.a. på Pinterest), så rigtig go' fornøjelse med hende :)
Altså jeg vil meget gerne se dit nye lyseblå køkken, når du nu har overrasket dig selv med eet farvevalg ;D

Annette / aka sagde ...

Tak for pippet.
Godt at høre, at du er godt undervejs i dit nye liv.
Det lyder også, som om du er blevet bedre til at gøre noget godt for dig selv. Og hvem er nærmere til det ???
Den Sally har jeg aldrig set før. Det lyder da utroligt hvad den kan. Tillykke med den.

Når jeg er overbebyrdet med tanker og arbejde, flygter jeg ind i scrapverdenen. Det er mit frirum, og giver mig ny energi.
Men bare man finder noget, man kan lade op ved, er det jo lige meget om det er mad, scrap eller strikketøj...

Gode ønsker om dit nye liv - fortsat.
Knus fra Annette