navbar


mandag den 6. september 2010

Kålormen

Jeg er rigtig faldet i svime i gamle billeder... denne gang er de gravet frem i arkivet fra 2003. På billederne er Lasse lige fyldt 9 år.. i dag er han 16½ og skal i hvert fald ikke falde i kategori med "Ungerne" som jeg plejer at kalde børneflokken herhjemme... sjovt ikk'?!?

Han var på den tid angrebet af insekt-interesse... alle dyr og små kryb skulle studeres i lange baner... og jeg var så heldig at huske, at fotografere en seance med en kålorm, som han havde funet i hækken - I dag passer de fint til at vise tiden og interessen...!

Hans insektglas er indkøbt hos Den gamle skole og man kan få dem, den dag i dag. Hvis du i øvrigt har nysgerrige børn, som interesserer sig for verden omkring os, så kan du snildt gå på visit i deres webshop... de har et helt eldorado af super skønne kvalitets-ting til børn - Og vi har flere gange ekviperet os der i ferietider osv... og haft nogle skønne stunder sammen med ungerne (både vores egne og dem på vejen, som kommer myldrene til, for at deltage i sjov og ballade!) Fordelen ved dette glas er, at det er kreeret med lufthuller, har et ekstra forstørrelsesglas i låget (og i bunden) og at det indfangede dyr kan studeres fra alle vinkler af, uden at det udsættes for livsfare... Smart ikk' ?!?

Nå, men tilbage til siden... Jeg syntes den lille dreng med luppen, passede så fint til temaet... Og så var det i øvrigt bare en rigtig dejlig side at kreere - fordi jeg kunne sidde og nusse med detaljerne, og samtidigt mindes en tid, som for længst er svundet (men ikke glemt!)

Til Layoutet er brugt:

Template 67 (page 4) - Cindy Schneider
Insekter og dyreelementer - Buggalicious - Kristin Aagard og Lliella Designs
Papirer - Delightful - Kristin Cronin-Barrow og Traci Reed
Papirer - Hey, Mr. Weatherman - Kristin Cronin-Barrow

Tak for besøget, og for kommentarerne - de gør mig altid så glad...
Jeg håber, at du får en skøn uge...!
Knus
...Engel...

7 kommentarer:

Pia sagde ...

kanon lækkert layout med fine detaljer og lækre farver

Charlie sagde ...

Sikken en sød historie og fint LO. Og TAK fordi du måske har sparket mig til at huske at få billeder med til et lignende LO af barnebarnet som også har haft en lignende periode med krible krable osv. Tak for din kommentar - ja jeg har muligvis en sikker hånd - det har jeg faktisk aldrig tænkt over!

Jayne sagde ...

wauu hvor det gennemført.. hold da op jeg bøjer mig i støvet.. så mange fine små detaljer og fantastiske billeder.. skønt at få minderne frem på en anden måde .. super uge til dig :-)

Jayne

jannekevanveen sagde ...

beautiful lovely details greetings janneke

Margit sagde ...

Hej Engel.
Igen et super herligt LO med fine fotos fra en svunden tid ;o)
Fint "kit" du har valgt, som passer perfekt til billederne... og er vild med de glade farver.
Dejlig hjertevarm takst ;o)
Knus

Thanni sagde ...

Hold op for et skønt LO! :)..farverne og detaljerne er så glade og "kålorms-agtige" ;D
Vi har også i tidens løb haft adskillige "spændende" dyr i diverse kasser - bryggerset fyldt med løsslupne snegle osv. osv., men det er jo alligevel skønt når ungerne fordyber sig i det og også bliver lidt klogere på hvordan naturen hænger sammen samtidig :)
P.S....1000 tak fordi du gav dig tid til at kommentere på Peters side - det blev han glad for :)

Anonym sagde ...

Hold hvor er det bare dejligt sommerligt og drenget. Igen lækker meget journal.