navbar


tirsdag den 8. marts 2011

44!

Jeg kan lige så godt starte med at forberede dig på, at du kommer til at trække på smilebåndet af mig - hvilket i den grad er helt i orden... Jeg syntes faktisk selv at dagens indlæg er lidt selvironisk...! :o)

Ser du, jeg trængte nemlig til lige at scrappe noget andet end USA-albummet... Bare sådan lige komme lidt væk fra de blå/grønne nuancer og lave noget helt andet... Samtidigt havde jeg en meget frisk begivenhed at scrappe - eller nok nærmere behov for at give mig selv lidt terapi oven på oplevelsen... Og jeg tror faktisk aldrig før, at jeg har scrappet så nutidigt et billede, eftersom at billederne i dette LO er fra igår...!

Som alle andre har Louis rendt rundt i vinterstøvler de sidste mange måneder. I mit stille sind havde jeg overvejet, at vi snart skulle shoppe ham et par nye kondisko som skulle være deres afløser... I lørdags hoppede han så lige i de sko han fik i efteråret - og sagde at de klemte lidt... så vi aftalte at søndag formiddag, skulle vi købe nye sko... Som aftalt - således gjort! Han fandt et par han kunne lide, og så var det bare lige størrelsen som skulle på plads! Jeg behøver vel ikke at skulle skrive størrelsen?!! Kondiskoene fra i efteråret er størrelse 41! Han er 13 (bliver 14 i slutningen af denne måned) og han er nu officielt den i familien med de største fødder!


Glad og fløjtende gik han hjem fra indkøb, med sine nye kondisko i hånden - og moderen gik stille ved siden af, angrebet af en desperat tanke om, at dette simpelthen ikke kunne være rigtigt...! Størrelse 44! Det tog mig en hel dag at komme mig over chokket...! Igår tog jeg så og fotograferede de nye sko, bare som en terapeutisk handling - og bagefter havde vi den sjoveste fotosession i sofaen, hvor vi skulle måle fødder og fotografere forskellen. Og hvor Louis grinede en del over, at hans tæer stak 100% ud over mine tæer, og når han bøjede dem, kunne de næsten kramme mine!

Bagefter satte jeg mig hen og begyndte at scrappe billederne - jeg var simpelthen nødt til at have det ud på en kreativ facon, så det var forholdbart... Og nu griner du for alvor - For hende madamen som skulle lave alt andet en blåt og grønt - ja hun endte da med at lave et nærmest totalt blå layout...! (Jep - nu er det tilladt at grine højt!) :o)


Til Layoutet er brugt:


Template Set 75 (p 1) af Cindy Schneider (Ændret en hel del!)
Carver Bundle af Flergs
Crazy Stitches # 1 af Flergs
Basic Slate Alpha af Ellie Lash (re-colored)

Jeg brugte chancen for at skrive i teksten, hvordan Louis har forandret sig i den seneste tid, og hvordan det føles for mig at være vidne til...! Jeg tænker at han vil finde det hyggeligt i fremtiden at læse...! Og så har jeg med vilje ændret farvetonerne i hans portræt, til en mellemting mellem sort/hvid og sephia - simpelthen for at få tiden til at stå lidt stille på siden. Om det lykkes, må du vurdere! :o)

Tak for tilbagemeldingerne i sidste indlæg - det var en stor hjælp!
Og tak for at du kiggede forbi i dag - Jeg bliver altid så glad for dit besøg!
Jeg håber, at du får en dejlig dag!


Knus
...Engel..

12 kommentarer:

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Ja de kære børn... de vokser os over hovedet og får store fødder :-).
Men hvor er det et smukt og sjovt layout du har lavet... skøn titel ( troede lige det var en road i USA da den poppede op på min blog :-) ).
Farven blå er jo mange nuancer og denne er så smuk og kunne jo ikke være anderledes til disse billeder. Masser af lækre detaljer

Ha en god dag

Thanni sagde ...

*G*..ja det er ikke nemt at konstatere at de unger altså bliver større - min "lille" dreng på 14 bruger srørrelse 45 kan jeg trøste dig med :D..og er vel omkring 185 høj.
..men de vokser jo også indvendig, og for mig er det i hvert fald den "svære" del, men også givende at være vidne til - og samtidig vemodigt :)
...og som vanligt har du ramt et meget smukt LO - også selvom farverne er i de blå nuancer, og dit billede i sort/hvid er super til at illustrere "a monent in time"
Ha' en skøn dag :)

Annette / aka sagde ...

Hihi...Tak for en hyggelig historie.
Og igen et rigtig flot layout - og selvom du holder det i blåt, er det jo anderledes. Fine billeder og smukke detaljer.

44 er da vist ikke unormalt til sådan en dreng - men underligt med de små pus med så store fødder...hihi.
Kh fra Annette, str 42-43 i sko.

Anonym sagde ...

Looove it. Dette er grundlaget for scrapbooking. Det teuapeutiske aspekt. Hvordan håndterer vi vores minder/oplevelser.

Sivsko sagde ...

Super sød og sjov historie, og jeg kender den godt, jeg har også en dreng der er 13 snart 14 - han vokser også ud af alt... Det er utroligt. Krammer Heidi

Margit sagde ...

Kære Engel.
Totalt lækkert LO. Rammende i farvevalg, fotofarve og skrift... et rigtigt "der var engang"-LO...
og fyldt med søde små detaljer hist og pist. =0)
Jeg kan jo godt huske samme oplevelse med 3 af slagsen...
To af vores har også meget store fødder...!! Og jeg kan "trøste" dig med at det slutter ikke her...
Når næste generation dukker op og ligner farmand som lille... så er der atter grund til at sige "...hvor blev tiden dog af?".
Kram fra Margit

Karina Beck sagde ...

Hvor er det et skønt personligt layout. Og hvorfor skifte farve, når nu den er så flot hi hi.
Min teenagerdreng tog også springet fra 41 til 44 på en sæson ; ) Det værste er, at han er overgået storebror...
Du må have en god aften.

Lone sagde ...

Super duper lækkert Lo...og ja lige hvad vores skønne hobby er til for. Nemlig at dokumentere livet både til hverdag og fest... GISP str 44....vildt så store fødder børn har idag. Ville nu gerne have set ham prøve de sko fra efteråret som er 3 numre for små....må ikke ha været nemt at få dem på :-) :-)

Benita sagde ...

Er du da tosset! Fra 41 til 44... wauw!

Bliver børns fødder virkelig ved med at vokse sådan lige pludselig? Caroline havde også klaget over at skoene gjorde ondt på tæerne - hun havde str 26 i sko. Da vi fandt nogle nye sko skulle hun have str 28. Jamen for søren da, så kan jeg godt forstå at hun sagde det gjorde ondt.

Lækkert layout i blå (hahaha) farver. Jeg er vild med din måde at skrive på - det er så livsbekræftende. :)

HellePF sagde ...

Et rigtigt flot LO - også selvom du bruger blå. Den farve er svær at komme uden om med knægter i huset ;-)
Og det går hurtigt med de 'små' fødder. Det er en ny størrelse hver gang man slæber dem med ind i en sko-forretning. Ha' det godt.
HellePF

Jette / ma11edina sagde ...

Åh, det var da herlig fredagslæsning hihi...!! Og ja, jeg husker det også selv som var det i går...netop i den alder rykker drengene for alvor! Bare en skam at jeg ikke scrappede der for 10-11 år siden ;))
Smuuuukt layout!! Hvor er jeg vild med dine materialevalg, det hele emmer af hele situationen, ja, det er virkelig godt lavet :))
Rigtig god weekend.

Karina Beck sagde ...

Hej igen
De bogstaver jeg har brugt til mit layout er fra et Websters kit. Dvs at det er klistermærkebogstaver. Kittet er købt hos Scrapfactory i sin tid.
Rigtig god weekend.