navbar


søndag den 27. februar 2011

Pool Time

Først og fremmest tak for alle de søde kommentarer i mine sidste par indlæg... Det har været dejligt at lave noget i rigtig papir til en afveksling - og endnu bedre når resultatet giver så dejlige tilbagemeldinger på projekterne :o)

Endnu en side fra feriealbummet - og fortsat kun den førte dag. Simpelthen fordi den indeholder nogle af mine favoritbilleder fra ferien - og fordi jeg har lavet en enkeltside om til en dobbeltside - ved blot at kopiere den... Normalt ville jeg have spejlvendt side to eller sådan noget... men denne gang prøvede jeg bare i store træk at lade begge sider være ens... Fordi jeg ville eksperimentere med baggrundspapiret som har sådan en spøjs bølget form, som sagten skunne fortsættes på side 2... Hvad siger du til det? Er det for meget?

Jeg lover, at du nok skal slippe for at se ALLE poolbillederne! 15 dage i Florida udløser flere hundrede forskellige - Til gengæld glæder jeg mig til at nå til delfinsvømningen... Og den side lover jeg til gengæld at vise dig, når jeg når til den :o)


Side 1


Side 2

Dobbelt Layout:


Til Layoutet er brugt:

Sweet Escape af Kristin Cronin-Barrow
Former Freebie 2 af Cindy Schneider
Teksten er Georgia font


Afslutningsvis er jeg nødt til at spørge dig om noget...! Jeg har altid et tilbagevendende problem med at udvælge de billeder jeg skal scrappe - og allerhelst ville jeg scrappe dem alle (Lidt voldsomt når jeg har taget ca. 250 billeder pr. dag i Florida!) Når du scrapper feriebilleder - hvordan vælger du så, hvilke billeder der skal med i albummet? Scrapper du i oplevelser? Og hvad så med stemningsbilleder, samler du dem på én side eller hvordan?

Jeg ved ikke, om jeg forklarer mig tydeligt nok - det håber jeg, for jeg har virkeligt brug for din hjælp i denne proces..! :o)


Jeg håber, at du har det godt - og kan nyde en dejlig søndag!
(For i morgen er der atter en arbejdsdag..)

Knus
...Engel...

12 kommentarer:

Charlie sagde ...

Hej ven. Superlækkert dobbeltLO og netop det at du har ladet teksten stå i en ene bølge og et foto i hele den anden gør efter min mening at det passer perfekt. Så superfin side. Som svar på dit spørgsmål (fra en der virkelig ikke har fået lavet mange LO det sidste lange stykke tid - men det skal ikke afholde mig fra at have en mening, vel?) Jeg scrapper oplevelser og specielle dage og sorterer med HÅRD hånd i mine fotos nu hvor de er digitale. Jeg gemmer så en CD med alle fotos der er værd at gemme. Stemningsbilleder - jeg ved ikke om jeg har forstået dig helt rigtigt - men jeg har f.eks. en IKKE færdig side der hedder Fars pige - med billeder af Mie og Kjel på forskellige ferier gennem MANGE år - så det må vel være svar på dit ? hvis jeg har forstået dig. GOD søndag.

Karina Beck sagde ...

Det er superflot med de ens baggrunde. Det passer godt sammen, når nu indholdet er forskelligt!
Det er meget forskelligt, hvordan jeg skrapper. Nogle gange er det stemningen, andre gange er det en tur, der er vigtig at dokumentere. Andre gange er det et smukt billed, som bare må scrappes, fordi det er smukt. Hmm det var vist ikke til meget hjælp ; ) : )
Men jeg kan fortælle dig, at jeg tit tager billeder på ferie med tanker om scrap ; ) F. eks da vi var på Henne strand og jeg tog et billed af sønnen ved havet, så tog jeg også lige billeder af tang, livreddertårn, fodspor i sand osv. Tænk, hvis jeg skulle få brug for det ; ) : )

Jette / ma11edina sagde ...

Fantastisk smukt db-layout!! Virkelig gennemført til mindste detalje.
Tja...jeg tager mega-mange billeder...jeg sorterer kraftigt i dem jeg fremkalder...jeg vælger de gode ud... og dem der betyder noget særligt uden at være specielt gode...billeder af steder, ting mm. som er sjove som detaljer, bl.a. mange specielle fra vores ferier...som Karina skriver, de små ting, som i sidste ende kendetegner stedet/situationen o.s.v.... Hmm... mon du kan bruge det ?? ;)

Annette / aka sagde ...

Igen et virkelig smukt layout fra jeres tur. Og jeg synes, det er fint med samme baggrund - for du har jo gjort siderne forskellige med titel på den ene og småord på den anden side. Billederne er jo også forskelligt opsat - så det er ikke for meget.
Nu er jeg jo igang med nr 2. store album, og her går jeg kronologisk frem, så man kan følge forløbet af festen.
De feriebilleder jeg har scrappet, er en blanding efter samme princip. Et forløb med fortællingen over ferien - og så enkelte øjeblikssituationer/stemninger/steder puttet ind imellem, der hvor de passer i dato......hvis du forstår.
Dvs at der godt kan komme poolbilleder igen efter en uges ferie, men så skal stemningen være en anden på de fotos, ellers ligner det jo bare.
Man vil jo gerne have både det ene og det andet. Det sværeste job er faktisk at smide fotos væk....

Gad vide om du overhovedet forstår hvad jeg har skrevet ? Eller hvad jeg mener !

Dejlig rest-søndag til dig.
Kh
Annette

Benita sagde ...

Uhh hvor ser det bare godt ud! Kan faktisk godt lide at du har kopieret opsætningen. :)

Jeg plejer bare at vælge de bedste billeder og scrappe dem. Nogle gange er der mange og så ender de nok i et minialbum.

Betina Olesen sagde ...

Sikke et skønt Lo, og er da vilde med de syninger, dem må ja da lige have liftet IRL, kan jo rigtig godt lide at sy på mine LO'er... Skønne farver, og smukt som altid...
Ja, jeg har nu ikke tænkt, at nu er det bare for meget, og jeg kan hellere ikke give dig et entydig svar... synes nemlig jeg står med samme problem hver gang jeg har været på... synes jo at næsten alle mine billeder er gode... sukkk

fie & Co sagde ...

Neeej hvor er det flot! Jamen det er bare det hele... Farver, opsætning, alt;0)
Knus

Margit sagde ...

Kære Engel.
For MEGET???... naaaarrrjjjj...
Det er SÅ fine sider der matcher og SKAL være sådan!!
De er jo vidt forskellige med alt det andet end baggrundspapir...
Jeg gør ligeså... og laver (næsten) ALTID dobbLO.
Jeg har næsten 1000 billeder fra Tenerife... så jeg sorterer kraftigt... Jeg fravælger det meste "dims", blomster o lign. i mine feriebøger og fokuserer på foto... Nogle sider kan være mine favoritstemninger... andre pol-billeder (fra forskellige dage) eller situationer og steder der bare SKAL dokumenteres fordi de betyder noget særligt ;o)
Men du har jo været inde over flere af mine album (også et fra USA - i min spæde blogstart) -så du kender vel snnart mine opsæt/min stil ;o/.
Kram fra Margit

Sivsko sagde ...

Super flotte LO - jeg er vild med de farver og opsætningen - fantastisk.

Jeg scrapper de bedste billeder, men også situationer der skal dokumenteres - det er svært at give et facit på hvad man nøjagtigt gør.

Håber du forstår mig og der ligger en lille hilsen til dig på min blog ;o)
Krammer Heidi

Else Slipsager sagde ...

super flotte LO du har lavet. Er vild med stilen og farverne - også selv om det er lavet med digi-scrap. Kig forbi min blog, der er en award til dig.

Gitte sagde ...

Waouw hvor er det bare nogle skønne feriebilleder. Kanon flot opsætning.

Jeg tager også altid utrolig mange billeder når vi er på ferie. Så er det lige meget om vi har været det samme feriested 2 år i træk..;O)Jeg scrapper mest 30x30 LO af familien som er med på ferie. Men jeg har mange skønne billeder af natur og kultur. Men dem vil jeg helst lave mini-albums af.:)
Du må ha' en rigtig dejlig uge og weekend
Knus

Pia sagde ...

kanon lækkert dobbelt lo, så flot i farver, pynt og opsætning. jeg vælger billeder ud sjældent at jeg får scrappet en hel ferie men kun et par af højdepunkterne ellers skal det er som et mini album med små billeder.
jeg tror når jeg laver et layout ser jeg på det som skulle jeg male på et lærred og derfor er der sjældent tekst på mine layout med de er gemt bagpå fordi jeg synes de forstyrre mit billede.men jeg øver mig for det er jo den vigtigste del at vore efterkommere kan læse om oplevelser og sjove episoder.